17 Ocak 2011 Pazartesi

'Konuş, Hafıza"

"Herkes gençliğinde bir kez olsun hatıra defteri tutmuş mudur bilmem ama, bıyıklar yeni terlerken yazılan notların hepsinde henüz geçmiş diyemeyeceğimiz anlar biriktirirdik. Kalbimize değip geçenlerin parmak izleri, en özlüsünden afili sözler, acı ve hazla yeni tanışmalardan ibaret büyüme sancılarıydı bunlar. Ne vakit ki zamanı eğip büker olduk, bu kez hafıza defterini açıp hatırlamaya çalıştık o anları. Oysa anlatırken kekelediğimiz, dalıp gittiğimiz o geçmiş, iş masanın başına oturup yazmaya gelince başka bir zaviyeyle bakış şart oluyor, hayalle hayat ağır ağır yer değiştiriyor."



Cumartesi günü, Radikal'in kitap ekinde yer alan Vladimir Nabokov'un İletişim Yayınları'ndan çıkan kitabı "Konuş, Hafıza"nın değerlendirildiği Figen Şakacı yazısının bu paragrafı tam benlikti! paylaşmadan edemedim. (Figen Şakacı'nın yazısının tamamı)

hatta bu paragraf, bu güzelim fotoğrafı da hatırlattı bana. ıvır zıvır arşivimden çıkar diye ummuştum ama kaydetmemişim. google'da arama sözcüklerim yeterli olmadı, bir de bizi bozmaz'a bakayım dedim. "masal" anahtar kelimesiyle fotoğrafa ulaştım neyse ki. 

meğer Kanadalı sanatçı Lissy Elle'nin "Çıktığın Kitaba Geri Dön" çalışmasının bir parçasıymış (masal kısmını hatırlamışım en azından) bu çalışmada Harry Potter, Uyuyan Güzel ve Güzel ve Çirkin’in Güzel'i de var. Lissy Elle'in diğer çalışmaları için de adres şudur.


afiyet olsun.



2 yorum:

  1. konuş, hafıza...
    bu başlıktan dolayı okudum yazını... çok etkileyici... konuşmaya başladığında da sus der miyiz acaba?

    YanıtlaSil
  2. nnbaLo, hiç susmuyor ki zaten.

    YanıtlaSil