10 Ocak 2011 Pazartesi

günLerin köPüGü #1

aslında birkaç zamandır blog'a ajandavari bir gadget eklemek istiyordum ama istediğim gibi bir şey bulamadım. sonra düşündüm ki, fil ucusu'nda olduğu gibi belki de kısa kısa notlarla, ufak bir günce gibi kayıtlar girebilirim. böylece hem film güNcesi'ni, hem okuduğum şeyleri, hem de hayata dair etki/tepkilerimi paylaşır, günlük tadında kayıtlar girmiş olurum. bu hafta sonu itibariyle notlarım..

  • bu hafta sonunun  hayatımda bir milat teşkil ettiğini tahmin ediyorum. günler neler getirecek göreceğiz ama şimdilik bu konuyla ilgili ayrıntıları sonraya saklayacağım. 
  • ufak ama sonrasında epey sıkıntı yaratan bir operasyon geçiren sevgili teyzemi ziyaret gittik. aileyle zaman geçirmek insanı rahatlatıyor.
  • uzun zamandır okumak istediğim sabahattin ali'nin "kürk mantolu madonna"sının ardından nihayet orhan kemal'in, çukurova'da pamuk tarlalarında ırgatlık yapanların hayatlarını ele alan romanı "bereketli topraklar üzerinde"sini bitirdim. sarsıcıydı. aslında lisede okuyan kuzenimin ödev kitabıydı bu. o yaşta okumuş olsam üzerimde pek de bir etki yaratmayacağını, hatta sıkıcı gelebileceğini sanıyorum. orhan kemal'in başka kitabını da okumamışım, hayret. yakın zamanda filmini de izlemeli. 
  •  bundan sonrası için okumayı planladığım birkaç kitap arasından hangisi yakın gelecek henüz bilemiyorum. bakalım.
  • peter jackson'un lovely bones'unu izledik. aslında çok iyi bir fikirden yola çıkan film, pek toparlanamamış gibiydi. gerilimin arttığı sahneler başarılıydı gerçekten ama yine de bir eksiklik hissi yarattı. 
  • peter jackson ne alemdedir diye bakarken, yapımcı olarak bir sonraki projesinin "The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn" olduğunu gördüm. Yönetmen Steven Spielberg, Amerika'daki gösterim tarihi 2011 sonu olarak ilan edilmiş. Senaristi ise Edgar Wright. Bu adam, Spaced ve Shaun of The Dead'den sonra favorilerimden biri haline gelmişti zaten ama (2010 favorilerimden) Scott Pilgrim'den sonra zekasına hayran kaldım. Ne yapsa izlerim herhalde.
  • Erdoğan'ın son saçmalığı, Mehmet Aksoy'un Kars'taki "İnsanlık Anıtı" için "Hasan Harakani'nin türbesinin yanına bir ucube koymuşlar, garip bir şey dikmişler” lafına karşılık can yücel'in o güzelim cevabını veresim var: "ucube sensin, ..."
  • d&r'dan sipariş verdiğim almanak hala elime ulaşmadı. hiç hoşlanmadım bu durumda.

5 yorum:

  1. sevgili Mambo ;)
    günlerin köpüğü çog güsel olmuş!
    ellerine sağlık...
    her gün yanımda olmana o kadar alışmışım ki bugün boşluğa düştüm...
    bu köpükle yine senin ensendeyim :P
    ama senin anlattığın kadar :.(

    Kars'taki "insanlık anıtı" için okuduğum bir cümleyi paylaşmak istedim:
    "dışişleri bakanı ahmet davutoğlu, başbakan erdoğan'ın 'ucube' dediği
    insanlık anıtının Kars'a yakışmadığını ve yıkılması gerektiğini söyledi." kaynak: hürriyet gazetesi...

    YanıtlaSil
  2. bereketli topraklar uzerinde'yi okurken o kadar cok agalmistim ki! onu hatirladim..
    Sabahattin Ali'nin babanin halasina yazmis oldugu bir suru mektup var di..hatta bulgaristan'a giderken bile halaya veda mektubu yazmis...
    ucube demisse ucubedir :):):)))siz daha mi iyi bileceksiniz:):)))))))

    YanıtlaSil
  3. Harikacan, köpüğümüz bol olsun!
    sanal da olsa yan masadayım hala :)

    aslında sanat eserlerine ve eski eserlere dair sağlam bir yasa olsa, önüne gelen aklına estiğince bir şeyleri yakıp, yıkamasa iyi olurdu.

    glnz'cim ucubeliği benden iyi biliyordur, o doğru :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. " Kürk Mantolu Madonna"
    Eşimin tavsiyesiyle okuduğum ve daha önce okumadığım için kendime kızdığım sabahattin ali'yle tanışmama vesile olan kitap..
    Mambo Jambo yazılarınla beni hep bir yerlere götürüp getiriyorsun..alacağın olsun..tekrar Kürk Mantolu Madonna'yı okumak iyi gelebilir bu hallerime sanki..

    YanıtlaSil